onsdag den 24. september 2008

Pulsvarmere, garnrov, mv.

Jeg er lidt af en frossenpind og på flere af mine trilleture med barnevognen har jeg allerede frosset om hænderne.
Med fuglemammas opskrift på pulsvarmere i mente var der ikke langt fra tanke til handling.
Mønster: Fuglemammas pulsvarmere a la gemma.
Garn: 36 gram Regia Silk i råhvid. En rest fra Andreas' babytæppe.
Pinde: 3 mm clover strømpepinde - så lækre at strikke med.
Ændringer: Jeg har strikket med tyndere garn end opskriften og dermed også flere omgange. Samme antal masker og de passer helt perfekt.
Hotte?Ja, de er dejligt lune og vil blive flittigt brugt her i efteråret.

I går blev lageret forøget med garnet på billedet. 850 gram Tvinni Tussah - måske nok mit favoritgarn. Så lækkert at have på kroppen og så skønt at strikke i.
Svigermor og jeg (og Andreas) tog til Skive - naturligvis herhen. Åhh, et mekka for garnelskere - et lillebitte garnudsalg på 1. sal proppet med lækkert garn. Jeg ville gerne have set spinderiet rigtigt, men det må man ikke. Vi smugkiggede dog på vej op af trappen....
Jeg prøvede at styre mit garnindkøb og købte kun det jeg - næsten - har planer for og som jeg måtte eje. Halvdelen af garnet er i øvrigt fødselsdagsgaven fra svigermor. Så det blev slet ikke så slemt for pengepungen som frygtet.
Ahem... og så taler vi SLET IKKE om den finde hvide seddel der lå i forruden, da vi kom tilbage til bilen. En 510 kr. parkeringshilsen! Er I klar over hvor meget garn jeg kunne have købt for de penge istedet?! Man er vel eks-anklager, så jeg inspiserede naturligvis åstedet for skilte og beviser. Suk. Suuuuuk. Der står højt og larmende at man skal stille p-skiven....

4 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Sikke en masse lækkert garn :-)
Surt med ekstra-udgiften til parkeringsbøden...

Anonym sagde ...

Nøøøøøøøøøjjjjjjj, sååååå meget Tussah!! Jeg har længe drømt om at plyndre det samme sted. Garn-Mekka!
Pulsvanterne er skønne - og så i Regia Silk - så blådt!
KH Britt

Anonym sagde ...

Oi - så mye fint garn! Og oi oi så ergerlig med parkeringsbot:-( Og oi oi oi - så artig jeg synes det er når noen kan bruke en oppskrift jeg har laget. Synes de ble veldig lekre i det tynnere garnet. Kos deg på trilleturene fremover:-)

Winnie's sagde ...

Hej Lena.

Vil du være sød at sende opskriften på dine pulsvarmere til mig da jeg opdager at fuglemammas side er lukket.
Tak.