lørdag den 12. maj 2012

Gathering stripes

 Jeg elsker striper og med den strikkeskadede arm, der kun kan tåle et minimum af vrangmasker lå det lige for at strikke Veeras striper.
 Mønster: 'gathering stripes' af Veera Välimäki, str. m. Lettilgængeligt top-down mønster, hvor det helt klart er den fine krave der gør hele forskellen. Ingen ændringer.
Garn: 340 gram af Rasmillas ynglingsgarn (uld/bomuld), lagt dobbelt i lys oliven og ler. Valgte en uld/bomuld, da jeg gerne ville kunne have den direkte mod kroppen uden noget under + at det skulle være en forårstrøje snarere end til vinter.  
Pinde: 3 og 4 mm.
Hot? Den er blevet nøjagtig som den skulle, men jeg har bevæget mig udenfor min 'comfort-zone' hvad farverne angår, så jeg er ikke helt forelsket og tænker lidt på om det ikke havde været bedre med nogle grå eller blå farver...

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Næh, hvor er det en smuk trøje, Lena, den kender jeg slet ikke :-) Flot og anderledes krave :-)
Synes også det er en utrolig fin farvekombi, men det nytter jo ikke, hvis du ikke synes farverne klæder dig.

Fuglemamma sagde ...

Den var nydellig. Håper du kan finne deg tilrette i fargene.

Kristin sagde ...

Hei!
Utrolig flott genser! Fargene ble veldig fine, så håper du blir mer fornøyd etterhvert!

Fin blogg du har! :)