fredag den 11. januar 2013

Awards a la Lena, 2012

Godt nytår! Meget forsinket, men sådan må det være når forbindelsen til omverdenen kappes og den nye lod vente på sig. Men nu er der (endelig!) hul igennem og mine priser for 2012 skal traditionen tro uddeles.

I år er de:
Årets hit, voksne: Jeg har lidt svært ved at uddele denne pris, for skal den gå til mest brugte eller til den jeg er gladest for at have strikket? Den går, lidt overraskende måske, til min A million stripes loop, fordi jeg bruger loop'en hver eneste dag i denne tid, og fordi jeg hver eneste dag er glad for farverne der pifter den sorte vinterfrakke op. Og den er varm og blød. Jep, den tager prisen.
Årets hit, børn: Jeg giver den til Johannes' rullegenser, skarp forfulgt af Kristines Tankestreg. Bare fordi rullegenseren er så umanerlig god og anvendelig og fordi jeg er glad for de skarpe grønne striper. Jeg var noget betænkelig ved at strikke supersoft på 3 mm, men det holder fint og er tyndt og let.
Årets kedeligste strik: Uhhh, jeg er ked af at måtte uddele prisen til mandens sweater, men for søren den var ikke særlig spændende - simpel glatstrik kombineret med et garn jeg ikke strikker ret godt i/med gjorde det til lidt af en pine at komme gennem sweateren. Det er trods alt ikke så tit det tager mig 11 måneder om noget så simpelt. Det er dog et stort plaster på såret at modtageren er så glad for den!
Årets stolthed: Her kommer vi ikke udenom Marina! Der er ingen vaklen i geledderne - Marina tager prisen længder foran alle andre. Flittigt brugt - foråret og efteråret igennem som en udendørs trøje og nu indenfor på de koldeste dage. Den er så fed.
Årets overraskelse: Jeg har fået strikket meget mere end jeg havde troet - men jeg er også så nørdet så jeg altid strikker i bilen hvis vi skal køre bare mere end en halv time, når ungerne bader, leger med Lego, når jeg venter mens børnene er til fritidsaktiviteter eller når der er Disney Sjov. Sådan cirka næsten altid når jeg får chancen:-)
Årets kikser: Jeg har (for en gangs skyld?) ingen storkiksere, men no. 23 er ikke helt i øjet...
Årets bedste strikkeoplevelse: Man kan vel godt give prisen til Marina igen i år?
Årets garn: Hmmm, den var værre, men jeg vil rigtig gerne strikke i shetlandsuld som Marina er strikket med. Synes også Isagers Alpaca 1 er helt genialt som følgetråd til en tråd uld. Jeg er meget glad for den effekt det giver.
Årets tal: Ved indgangen til året var der 5994 gram på lageret. I løbet af året er der blevet anskaffet nye 6707 gram. Og strikket 14594 meter. Så der har været godt gennemtræk på lageret der nu er på 5583 gram. Uden at det har et mål er det blevet reduceret med 411 gram. Jeg er ganske godt tilfreds.

Planer for 2013? Jeg skal
:: have det sjovt
:: begynde på Johannes sengetæppe (quilt)
:: Købe noget mere garn! Yes! Selvom der er over 5 kg garn på lageret har jeg faktisk ikke mere end 2-300 gram i samme garn. Ergo kan jeg ikke pludselig impulsstrikke en sweater, trøje eller lignende til mig selv. Og det går virkelig ikke. 
:: på strikkefestival til september
:: strikke Parrot af mine rester fra Marina
:: supplere Andreas' garderobe med et par sweatre (han trænger!)
:: have det hyggeligt i vores nystartede strikkeklub og
:: ellers bare strikke det jeg har lyst til.

5 kommentarer:

Ulla sagde ...

Det er altid inspirerende at læse andres lister. Marina tager prisen for fineste projekt, jeg har kigget på den flere gagne.

GrenDesign sagde ...

Bare rolig, du er ikke sent på den.....Oscar award uddeles jo først i Februar - og der plejer jeg også at lægge min status.
Jeg er helt med på især det ene af dine mål: at have det sjovt. Det er nu engang det vigtigste med en hobby. Den skal bringe glæde i sindet.
:-) Britt

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Din Marina fortjener virkelig at blive nævnt flere gange. Den er så flot!

Jeg har samme problem som dig. Mit (meget større) lager inderholder faktisk også mest et enkelt eller to eller 3 nøgler af en type garn. Sjældent nok til en sweater.

Birgitte sagde ...

Fine ting :)
Er glad for at læse at jeg ikke er den eneste, der forsøger at få klemt så meget strikketid som muligt ud af hverdagen - også selvom det indebærer strikning på badeværelset...

Anonym sagde ...

Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there!
Many thanks

my website: london provides