onsdag den 13. juni 2012

Så er der sokker

Jeg tror jeg samlet Johannes i de to måneder han har været i vuggestue er blevet ringet hjem mindst lige så mange gange som Kristine og Andreas tilsammen i alle de år de har været i pasning. Ok, måske ikke helt, men det føles sådan. Og det er skam ikke vuggestuen jeg bebrejder - det har været helt berettiget hver gang. Men for hulan da, den dreng rager feber til sig, snot og hoste. Han har vel nærmest hostet konstant siden april. I sidste uge syntes jeg endelig det gik fremad - en hel uge uden sygdom, lidt aftagende hoste og kun en enkelt ny kindtand der drillede om natten. Bum. I går nåede jeg så lige at komme på arbejde, hente en kop kaffe, finde de sidste to sager frem til min dagsorden og tænde computeren før den søde pædagog ringede.... Behøver jeg at sige, at manden er optaget af eksamen og censortjanser hver dag i denne uge! Tak til mormor der kommer i aften. Og gransker jeg min hukommelse grundigt ved jeg også godt at de store var lige så syge i starten er deres institutionsliv - det er bare så synd og træls at de skal igennem alle de baciller her i starten.
 Nå men så kan jeg jo bruge tiden til at teste og vise mine nyeste strømper.
Brit hyldede den klassiske sok for et par uger siden og jeg kan kun være så rørende enig. Det er bare det aller, allerbedste man kan forkæle sine fødder med. En enkelt glatstrikket eller 3ret, 1vrang strikket strømpe sidder som støbt på min fod. Og de bliver valgt frem for købestrømperne hver gang - i hvert fald om vinteren...
Mønster: 60 masker, glatstrikket med 'slip stich' hæl (øhhh, hvad hedder det egentlig på dansk), ca. 15 cm. skaft.
Garn: 63 gram Regia i lys grå tweed.
Pinde: 2,25 mm (slår dog altid op på 2,75 mm for ikke at få kanten for stram).
Hot? Nemlig:-)

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

ØV med sygdom, men de mindre får vist bare flere vira og bakterier via større søskende. Nå ja det kommer altid når den ene forældre er optaget af div vigtige ting. Jeg ser ikke frem til, at lillesøster starter i VS.

HJemmestrikkede strømper er et hit, selv her i junikulden :-)

Monstermønster sagde ...

Første år i barnehagen husker jeg som snørr, snørr og atter snørr.... selv om vi var heldige og ikke hadde ofte syke barn, så ble de stort sett syke når vi begge hadde det som travlest.

Glattstrikkede sokker er supert!

GrenDesign sagde ...

Sådan er det desværre......Min yngste var mere eller mindre konstant syg det første år i institution.....det er megahårdt!
Og så er Sock Classic så godt at strikke - det kan man lige klare med det minimale overskud.
God bedring!