tirsdag den 29. januar 2013

Still Light

 I cerise! Og den bliver ikke gemt bagest i skabet. Knappen blev syet i søndag morgen og resten af søndagen hang den på mig. Den er så let at have på, sidder godt, god pasform til dem der ikke har helt flad mave og varm og let. Jeg er sikker på at den bliver et af årets kandidater til 'årets strik' næste gang jeg deler awards ud.
Men den kan godt være lidt sej at strikke. Der er mange, mange retmasker der skal strikkes, men perfekt til tv-strik, strikkeklub og bilture. Jeg tror faktisk ikke den har taget mig mere end 3 uger at strikke - jeg har været meget trofast (fraset Fishermans Pullover, men den var der heller ikke mange masker i). Og der er stadig 1-1½ måneds koldt vejr til at bruge den i, inden foråret forhåbentligt sætter ind med varmere grader. 
 Mønster: Still Light Tunic af Veera Välimäki. Jeg har strikket med en strikkefasthed 21-22 masker på pinde 3,75 og derfor strikket efter str. XS for at ramme str. M. Det gik - den passer i hvert fald fint. Ribkanterne i hals og på ærmer er strikket på 3 mm. Og så har jeg laver udtagninger på hver 5 pind i stedet for hver 6. når der tages ud til lommer for at kompensere for strikkefastheden. Det gik - måske sidder mine lommer en anelse langt nede.
Garn: En tråd alpaca 1 i cerise og en tråd tvinni tweed ligeledes i cerise. Jeg har brugt 421 gram, heraf ca. 177 gram alpaca 1.
Pinde: 3 mm og 3,75 mm, Måtte hasteindkøbe nogle strømpepinde i rette størrelse...
Hot? JA! Jeg tror måske ligefrem jeg bliver glad for cerise og tror måske endda farven klæder mig en lille smule. Manden har endda kommenteret på min fine nye kjole....

5 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Frivillig mandekommentar (af den positive slags) må være den ultimative ros, og det er fuldt ud fortjent, for din kjole er bare så fin!

Det er forøvrigt også en rigtig fin sweater din store dreng har fået og tillykke til ham (se, så har jeg klaret tre kommentarer i et hug, bloggens version af kinderæg) :)

Fuglemamma sagde ...

Den var virkelig smadderlekker, er det ikke sånn dere sier det på dansk? ;-) Eller nydelig flott, som jeg i alle fall vet at man kan si på norsk. Jeg har også fått mer og mer sans for cerise. Litt farge skader aldri!

Birgitte sagde ...

Hvor er den blevet skøn! Fantastisk farve - også til dig, ser det ud til ;) - og helt utroligt klædelig. Det er jo lige før man må begynde at håbe på lidt flere kolde dage :)

Ulla sagde ...

Piiiiiiiiift både kjole og farve klæder dig.

Anonym sagde ...

jordans
kd shoes
kyrie irving shoes
adidas yeezy
jordan outlet
yeezy shoes
golden goose
a bathing ape
supreme clothing
yeezy