mandag den 17. december 2012

No.23

Der er ikke helt den samme begejstring ved at blogge om sin nyeste kreation når man synes den er lidt halvkikset. Den har ellers udmærket sig ved at være et impulskøb på en gåtur i forbindelse med et besøg hos min far i Århus, en hurtig sag at strikke (10 dage) og godt garn. 
Fakta er:
Mønster: At jeg har strikket no. 23 fra no.21, no. 22, no. 23... af Helga Isager, str. S/M. Uden ændringer.
Garn: Isager Viscolin og Isager Silk Mohair, begge i råhvid. Garnforbrug = 225 gram, heraf ca. 72 gram Silk Mohair.
Pinde: 3½, 4 og 4½ mm.
 Hot? Som den store fan af Helga Isagers modeller som jeg er - så burde det være en sikker vinder. Men det er det ikke. Det er dybest set en alt for almindelig model til at være en rigtig 'Helga Isager' - model (min mening...). Den har ikke de fine detaljer der gør modellen særlig.
Derudover sidder blusen ikke supert på mig. Ligesom jeg egentlig ikke er så vild med især viscolinen. Jeg er og bliver en uld-strikker.
Og så blev den kreation dokumenteret!

3 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Ærgeligt... Jeg er også ved at strikke den (i rød) efter at have set den 'live' på Helga. Jeg synes, den så fin ud. Nu må vi se, hvordan det ender :)

Ulla sagde ...

ØV - jeg troede, at Annette D's model i den bog var Helga's, for mønstret ligner orchid. Heldigvis er det ikke et års arbejde, der er spildt.

Anonym sagde ...

Wayy cool! Some extremjelу valid points!
I appreciate you penning this article and alsoo the rest of the
ѕite iis extremely good.

my homepage: buy twitter followers no password needed