tirsdag den 26. august 2014

featherweight cardigan

Jeg har sagt det før og jeg siger det igen - intet slår de tynde uldcardigans! Bløde, lette og behagelige at have på. Jeg er endelig blevet færdig med min featherweight cardigan! Det er nu endelig ikke den der har voldt mig de store kvaler - udover da jeg forlængede ærmerne og glemte at fortsætte indtagningerne så halvdelen måtte trævles op igen - men det har virket som om den har været på pindene for evigt på grund af detouren med mit 'latte' garn. Men faktum er nu at det kun er en god måneds tid siden jeg startede (i øvrigt dengang det endnu var sommer - siden har det bare regnet og regnet og regnet...)
 Mønster: featherweight cardigan af Hannah Fettig, str. 38.75". Jeg har strikket min væsentligt længere og med laaaange ærmer - det skal være en vintersag. Forneden og ved ærmerne har jeg strikket rib 2 ret, 1 vrang. Ærmerne er lige det smalleste, men det går.
Garn: 201 gram af geilsk tynde uld i en fin lyslilla farve.
Pinde: 2,75 mm (til ribben) og ellers 3,5 mm.
Hot? Den er helt perfekt. Og som en lille sidegevinst tror jeg den næsten har fjernet min modvilje for at strikke tynde trøjer - jeg har virkelig skulle tage mig sammen fordi det virkede som et kæmpe projekt med de tynde pinde og tynde garn. Men det er det jo i virkeligheden ikke. Eller i hvert fald ikke så stort som inde i mit hoved. Så tynde trøjer/sweatre kommer der mere af i fremtiden:-)

7 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Hvor er den blevet fin! Rigtigt gode modifikationer til originalmodellen :)

Fuglemamma sagde ...

Nydelig cardigan, og du har jo rett, tynne strikkejakker har man alltid bruk for. Jeg pleier ofte å ende opp med å kjøpe de tynneste av sorten, fordi jeg tenker det blir for slitsomt å strikke dem, men kjøpestrikk har det med å bli fortere slitt og stygt. Hjemmestrikk er best, også når det gjelder kvalitet. Du inspirerer! (Nå har jeg vel egentlig kanskje nok jakker for en stund, host, host...)

Anonym sagde ...

Hold da helt op for en guldgrube af en blog.En gammel idé om at strikke "featherweight" ledte mig ind på din blog. Har du købt opskriften på Ravelry eller er du den lykkelige ejer af bookletten, som nu desværre er udsolgt? Mvh. Lis Andersen

Unknown sagde ...

kan jeg købe opskriften af dig? vh Sabina, Nuuk

Unknown sagde ...

kan jeg købe opskriften af dig? vh Sabina, Nuuk

Unknown sagde ...

kan jeg købe opskriften af dig? vh Sabina, Nuuk

jasonbob sagde ...

balenciaga sneakers
supreme
bape hoodie
jordan 4
golden goose shoes
yeezy
kyrie 5
golden goose sale
balenciaga sneakers
kyrie 6 shoes