mandag den 7. december 2015

Weekendstrik

Mens blæsten har rusket og hærget og sendt os alle indedøre har vi bagt småkager. Min mor samlede min søster og jeg + børn og sørgede for forplejning, indkøb af remedier og masser af julehygge. Og så bagte vi ellers. Til den store guldmedalje eller i hvert fald til 14 dåser (store) var fyldte. Selvom de skal fordeles på flere familier spår jeg der er nok til julen. Og så mangler vi stadig at bage pebernødder herhjemme...
Men man kan jo ikke bage hele tiden og engang imellem bliver min mor lidt for meget, børnene lidt for krævende og alting bare lidt for.... meget fælles. Så fredag aften kl. 21.30 slog jeg op til et par strømper, der ikke krævede tankevirksomhed og de blev færdige i går lige inden håndbold. Tjek - et par weekendstrømper færdige, strikket her og der i løbet af weekenden.
Mønster: Ligesom dem her, bare uden de matchende striper da jeg ikke turde løbe an på at jeg så havde garn nok hvis jeg blev nødt til at lade noget gå til spilde.
Garn: 77 gram 6-trådet Regia i farve 6364, 'resterne' fra Andreas' sokker. De sidste 5 gram ryger nok ud...
Pinde: Mine nye 3 mm karbonz. Jeg har et par i 2,25 mm som jeg strikker mine strømper i tynd strømpegarn med, men jeg manglede et sæt til de tykke strømper. Og da jeg alligevel skulle bestille garn til en bestillingssweater til Kristine røg der lidt mere med i kurven.
Og trøjen kommer der mere om.
Hot? De passer:-)
Bonusbillede af mit indrammede broderi. Det sidder næsten lige i rammen:-)

Ingen kommentarer: