torsdag den 19. marts 2015

Laurie

Josée Paquin (aka uandiknit på Ravelry) laver fine og enkle designs - jeg har flere på min to-do-liste end Laurie som netop er færdig. Denne gang uden model indeni :alenehjemme:
Mønster: Laurie! Jeg har maskeantal efter str. S på kroppen, men længder og maskeantal på ærmer efter str. M. Efter en gang vask er den vokset og strukket til en str. M ganske præcist. Den er blevet lige det største i halsudskæringen - kan lige hænge på skuldrene uden at falde ned, men da den under alle omstændigheder skal bruges med en skjorte eller ligende under tror jeg det går. Ellers er det nemt lige at sy lidt sammen.
Garn: 445 gram Heaven's Hand Wool Classic i en lys brun ganske lidt meleret farve. Fundet hos sommerfuglen og en gang imellem skal man jo prøve noget nyt. Godt at strikke med og meget klassisk rundt uldgarn. 
Pinde: 4 og 5 mm
Hot? Egentlig hurtig at strikke, men at strikke en tyk uldtrøje her så tæt på foråret med det fine vejr undervejs har ikke været motiverende nok. En del af min strikkeproces er se frem til at tage produktet i brug og jeg tror (håber!) ikke det kommer til at ske på denne side af sommeren med Laurie. Så jeg har flere gange måttet tage mig sammen for ikke at begynde på noget nyt (hvilket jeg jo bare kunne gøre, men jeg er ikke vild med halvfærdige projekter i strikkekurven gennem længere tid...). Men jeg tror den bliver fin fin til vinter 2015/16! 

1 kommentar:

Hanne sagde ...

Den var nydelig. Ser deilig ut!