mandag den 26. oktober 2015

Vanilla

At strikke Vanilla har været ligesom at spise en elefant i små bidder. Tror jeg. Lidt af gangen og meeeget langsomt. Så nu bliver der lige lidt billedspam:

 Mønster: Vanilla ad Helga Isager fra Amimono fra Knit Collection 2010. Som sædvanlig strikker jeg den læææænge efter alle andre. Jeg får 24 masker i tynd uld på pind 3½, så jeg har strikket mindste størrelse for at få en str. M. Jeg har aldrig strikket en biese før, men fandt en tutorial på garnstudio, så man slipper for at samle alle masker op igen til biesen og jonglere med 3 pinde. Jeg har strikket den ca. 5 cm længere i kroppem og 2-3 cm længere på ærmerene og lånt Birgittes ide med kun at strikke vandrette masker til ca. op til taljen.
 Garn: 180 gram supersoft fra Holstgarn i farven 'coffee'. Skøn farve, men det er lidt svært at strikker biese og sy sammen i så mørkt garn. Dertil 7 fine knapper fra Birthe Sahl.
Pinde: 3 og 3½ mm.

 Hot? Det tror jeg. Lige nu er jeg faktisk lidt forbeholden overfor fordi jeg så ofte var irreterret over den - den der elefant smagte faktisk ikke altid lige godt... Ok, det lyder fjollet - jeg er sikker på jeg bliver glad for den i brug. Det ér altså en fin model.

1 kommentar:

Monstermønster sagde ...

Nydelig! Det er seig strikk, men det er absolutt de tynneste og enkle plaggene som blir brukt desidert mest. Vakker.