tirsdag den 8. september 2015

Robottrøjen

Andreas har fået sig en ny robottrøje af rester af tynd uld fra lageret. Det er faktisk ved at være et par uger siden den blev færdig, men mine egne billeder af trøjen og drengen blev alt for dårlige, så jeg måtte overtale Andreas til endnu en fotosession med manden bag kameraet. Og Andreas insisterer på at gå i t-shirts endnu, så helt begejstret var han ikke.
Mønster: Jeg har taget udgangpunkt i 'rullegenser' fra Strikk til nøstebarn af Kathrine Gregersen str. 6 år, men med længder til str. 8 år. Ellers synes jeg trøjen bliver for bred. Der er 2 x 2 rib ved kanterne og en almindelig hals uden slids, men med forkortede rækker istedet for at lukke halsmasker af. Til mønster har jeg brugt disse robotter. Der er en lille fejl i diagrammet idet kun være anden rækker robotter har en 'ekstra finger' - hvilke jeg selvfølgelig først opdagede da jeg var på sidste række.
Garn: 138 gram tynd uld - 'slate grey' fra Holst Garn og 'silver grey' fra Garnudsalg. Rent lagergarn - det kan vi li'!
Pinde: 3 og 3½ mm.
Hot? Den er tynd og fin. Jeg strikkede den bevidst til Andreas som er den der er mest glad for hjemmestrik, men også på grund af arvepotentialet. Og fordi han er midterbarnet og fordi flerfarvestrik skal maks udnyttes.

2 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Knallfin! Veldig stilig!

Anonym sagde ...

Lækker, klassisk drengetrøje med fedt motiv - har fulgt dig i et stykke tid, du laver generelt nogle dejlige ting :)